29.6.08

Ada Macerası

Evi aldığımızda, banyoyu yenilememiz gerekeceğini biliyorduk, ama kredi borcu bitene kadar dayanmayı ümit ediyorduk. Olmadı... Bizim salonun banyoya komşu duvarı kabardı, dayandık. Küvetin yanında silikon çektik. Alt komşunun tavanı kabardı, dayanamadık. Tesisatçı geldi, küvetin gideri tıkanmış, geri veriyordur dedi. Eski tip seramik küvet.. Kırmadan altındaki tesisata erişilmiyor ki... E küveti kırmışken bari bütün su tesisatını yenileyelim.. E yer seramikleri nasılsa kırılacak, bari duvarlar da yenilensin diye diye kendimiz hem banyoyu hem hemen yanındaki küçük tuvaleti yaptırırken bulduk.
Geçen Pazartesi kırım başladı; salı ve çarşamba tesisat yenilendi; perşembe sıva yapıldı. Evde banyo ve tuvalet olmayınca biz de Shrek'lerin adadaki evine gittik. Akşam iş çıkışı Bostancı'dan vapur, Kabataş'tan deniz otobüsü, Kabataş'tan vapur seçeneklerini denedim; en güzelinin Kabataş'tan vapur olduğuna karar verdim. Hem de açık farkla...
Arabayı 4.Levent'e park edip metroyla Taksim, oradan funikülle Kabataş'a gidip, 18.30'daki Heybeli-Büyükada vapuruna binip, arka açıkta yer buldum mu keyfime diyecek yok. Kah kitabımı okuyup kah kafamı kaldırıp denizi seyrederek püfür püfür giderken aldığım zevki anlatamam. Adaya gittiğimde Shrek benden önce gelmiş, iskelenin arkasındaki bir çay bahçesinde beni bekliyor oluyor. Birer adaçayı içip biraz sohbet ediyoruz. Çarşıdan akşam yemeğinin eksiklerini tamamlayıp eve doğru yürüyoruz. O kadar hareketsiz yaşıyoruz ki bu yokuş yukarı yürüyüşler başta beni zorladı, ama üçüncü gün alışmaya başladım. Akşam yemeğimizi hazırlayıp balkonda yiyoruz. Martılar kapmasın diye sofrayı kurduktan sonra birimiz nöbetçi kalıyor. Pazartesi doğumgünümü sahilde rakı-balık ile kutladık. Atkins'e de uygun:) Sonraki günlerde de menü köfte-salata idi zaten. Yaşasın Atkins! Bu kadar çok şey yiyerek 6 kg verdikten sonra düşük karbonhidrat rejiminin baş savunucularından biri oldum çıktım...
Sabahları da martı sesleriyle uyanılıyor. Allahtan fazla geç yatmıyoruz. Zaten eve gitmemiz normal düzenimnizden çok daha geç oluyor. Yemek, çay, biraz TV, biraz kitap derken uykumuz geliyor. Internet de yok tabii, bilgisayarımı ofiste bırakmaya başladım. Blogumu güncellemem bu nedenle...
Apartmanın kapı girişinde "Lütfen kapıyı kapalı bırakınız. İçeri giren martılar ve kediler merdivenleri kirletiyorlar. Apartmanımızı temiz tutmak için, içeri girdikten sonra kapıyı kapatmaya özen gösterelim." yazılı bir kağıt asılı... "Ada nasıl?" diyen herkese bunu anlatıyorum. Shrek orada büyüdüğü için onun hiç dikkatini çekmeyecek bir şeyin beni bu kadar etkilemesine şaştı.
Bu akşam Shrek'in iş yerine uğradık, bunları orada yazıyorum. Geç vakit eve gidip orada uyuyacağız, çünkü yarın sabah 8'de bir toplantım var, adada kalırsak yetişemem. Akşam 21.30'da son bir bardak daha su içtim; şimdi sistemi eve gitmeden önce terk etmesi için burada oyalanıyoruz:) Yarın akşam da belki bir iş yemeğine katılmam gerekecek. Kurtulabilirsem yarın akşam adaya geçeriz, yoksa bir gece daha tuvaletsiz bir evde kalmamız gerekecek!
Bu da doğumgünümde ofise gelen lezzetli bir hediye... Çok güzel değil mi? Hem görüntüsü çok güzel, hem de lezzetliydi; hep beraber yedik. Özellikle çocukların çok hoşuna gidecek bir sürpriz olur diye meyvaları bitirdikten sonra yapılışını inceledik. Saksının en dibine çiçekçilerin kullandığı o sert süngerimsi malzemeden bir küp konmuş. Üstüne küçük bir göbek salata (atom) oturtulmuş; üstüne de -herhalde aralardan koyu yeşil görünsün diye- 2-3 yaprak kara lahana sarılmış. Dipten yukarı doğru tahta şiş çubukları saplanmış, meyvalar da bu şişlere... Ticari amaçla kopyalamasanız iyi olur; markanın web sitesinde patentli olduğu yazıyor (adını unuttum, sonra eklerim) , ama becerikli hanımların evlerinde yapmasına bir engel yok:)

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Hediyeniz www.sepetico.com dan olabilir mi acaba? Arkadasim Ozlem Sehirli yapiyor. Dunya kucuk :)

Koyubeyaz dedi ki...

Dory cim nice mutlu yillara...

Öykücü dedi ki...

Ne güzel:)) Adaya taşınırsınız emeklilikten sonra.Ya da mesela yazları üç ay adada yaşayın.Günler uzun falan hesabı:))Ya en azından yazları haftasonları adada yaşayın.

Bir süredir az yiyerek zayıflıyorum ama yazını okuyunca Atkins yapasım geldi.Kışın tekrar yaparım yazın meyvalar varken zor oluyor:))

Sevgiler..

Kelebek Etkisi dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun... Nice mutlu, sağlıklı, başarılı ve aşk dolu yıllar.... Tüm sevdiklerinizle beraber...

Butterfly dedi ki...

Dory doğum günün kutlu olsun, nice uzun yıllara hep böyle umutla. -Ada keyfini kıskandım-

dory dedi ki...

yok, sepeticeo değil, başka bir siteydi, hayırlayamıyorum ama meyvebuketi.com filan gibi bir şeydi.
herkese teşekkürler bu arada:)
adada emeklilik iyi fikir ama ben şöyle eski foça filan gibi bir yerleri hayal ediyorum aslında:))

Adsız dedi ki...

Iyi ki dogdun!!!!!!!!

Himmm.... Deniz kokusu geldi. :o)

www.elifsavas.com/blog

zarpandit dedi ki...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

zarpandit dedi ki...

ay yazmayı unuttum :)

nice senelere emi:)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Mutlu bir yıl olsun, tüm iyilikleriyle...
:))

şule dedi ki...

dory, istedigin her sey gerceklesecegi, cok guzel bir yas olsun bu yeni yaşın.
deniz kokusu ta buralara kadar geldi bu arada :)
sevgiler

zerrin dedi ki...

mutlu nice yillar...
sepet fikti cok guzel,cop sise geciriyordumda bu harika

Adsız dedi ki...

Nice yıllara mutlu yarınlara

varmısın yokmusun başvuru
resim
kurtlarvadisipusu
Güvercin resimleri

Adsız dedi ki...

Dogum gununuz kutlu olsun oncelikle ama takildim su patentli meyveciye....

Patent demek.... Hmmm su line bir bakin bakalim patenti almaya ne haklari varmis diye de bir sorun kendilerine. Ben fazla uzaklardayim bunu sahsen yapabilmek icin.
www.ediblearrangements.com

Adsız dedi ki...

Çok sıcak ve hayatın içinden geçen bir blog burası.Ada da yaşayabildiğiniz için çok şanslısınız. Tadını doyasıya çıkarın...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Neredeyse bir aydır yazı eklememişsiniz? Umarım güzel telaşlar sebebiyledir..
Sevgilerimle..

Emre dedi ki...

Ne zamandır yoksunuz umarım tatildesinizdir hemde uzun zamandır beklediğiniz tatilde, görüşmek üzere

dory dedi ki...

yok, buralardayım. iyi ki sordunuz da yazmak aklıma geldi...