20.4.08

Mutfakta Diyet

Evet, bu yaptığım diyet düpedüz Atkins. Böbreklerim iyi çalıştığına, kolesterolüm yüksek olmadığına göre sağlıksız olduğunu da düşünmüyorum. Şimdilik sadece hamurişi ve şekeri değil, sebze-meyveyi de kestiğim için biraz yediklerim biraz tekdüze oluyor, ama aç kalmadan, kalori saymadan 4 kilo vermenin keyfinin yanında bu sıkıntı solda sıfır. Üstelik öyle bir zihinsel şartlanma yarattı ki, karbonhidratlara dokunmazken yoksunluk hissine de kapılmıyorum, çünkü hep kendime uygun bir seçenek yaratabiliyorum. Mutfak keyfimden vazgeçmemek de cabası...


Yukarıdaki fotoğrafta, karbonhidratsız ama lezzetli yemek denemelerimin en havalılarından biri olan ıspanaklı sufleyi fırındayken görebilirsiniz. Haşlanmış ıspanak, beyazı kar yapılmış, sarıları ayrı karıştırılmış yumurta ve kaşar peyniri rendesi, küçük güveç kaplarında fırınlanmış...
Aşağıda da yanında ızgara orkinos ile görebilirsiniz.
Üstelik öyle bir şartlanma ki bu, zerre zorlanmadan haftasonu için Shrek'le Süzmebal'a çilekli pasta bile yapabiliyorum. Hani pastacı hanımlar bloglarında bahseder, şekilli pastalar yaptıklarında kestikleri pandispanyaların artıklarını buzluğa kaldırırlar, sonra acil durumlarda onları kullanarak kuplar yaparlar... Ben bunları her okuduğumda "ben olsam o artık kekleri kesin yemiş olurdum" diye düşünür, biraz da gıpta ederdim. Sonunda ben de aynı şeyi yaptım:) Önce sade pandispanya yaptım, sonra Süzmebal için çilekli pasta kreması, Shrek için de klasik pastacı kreması. Pandispanyayı genişçe bir bardakla dört yuvarlak kestim veeee artan parçaları buzluğa kaldırdım:)
Ve dört küçük pasta yaptım, ikisi Shrek'in sevdiği kremayla, ikisi Süzmebal'ın sevdiğiyle. Sonra onlar yedi, ben baktım:))

3 yorum:

sarı laleler dedi ki...

sevgili dory hoşgeldin..
afiyet olsun ama onlar yedi ben baktım kısmına takıldım ben, zor olmadı mı? canım ya kolaylıklar

dory dedi ki...

yok yok, hiç değil, "biri yer, biri bakar, kıyamet ondan kopar" deyişine gönderme değildi kastım. nasıl oldu bilmiyorum ama hiç özenmiyorum, hele kendi yaptıklarıma hiç...

Adsız dedi ki...

bu diyetinden biraz bahsetsene dory lutfen,bende benim diyeti senin evdeki butun lavaslari bitirip diyete basladim dedikten sonra bozdum,mesela bu atkins icin oglen ne yiyorsun?sut yok galiba?baska neler serbest,hep et yumurta ve peynir mi?meyveler sinirsizmi?bilge