15.9.06

Enginarli Makarna

Tamamen cikmis aklimdan. Oysa Ye 14 icin Votkalı Penne yapacaktim. Bugunun 15 Eylul oldugunu, Makarna Ye'nin son gunu oldugunu aksam saat 7'de hatirladim. Ustelik bugun Shrek arayip annesiyle babasinin bu aksamustu ugrayacagini soyledigi icin isten firlayip evi toplamaya kosmustum. Iki saat kadar oturdular, ancak bir cay ikram edebildik, yanina hicbir sey cikaramadim. Zaten annesinin sekeri ciktigi icin diyet yapiyor, babasinin da disleri cekildigi icin bir sey yiyemiyor, onceden haberim olsa da ne ikram edebilirdim bilmiyorum. Israr etmemize ragmen yemege de kalmadilar. Corba yapariz dedik ama gittiler.
Gelirken 2 tane karagoz getirmisler. Yarin aksam yemege gidecegiz, pazar aksami da Shrek bir dugune davetli; karagozler pazartesini bekleyemez diye onlari mangala attik, ben de bir salata yaptim. Votkali Penne baska zamana kaldi, amaaaa daha once yapip anlatmadigim Enginarli Makarna'nin fotografini bulunca bari onu yazayim dedim.
Bir demet taze sogan (ben evde olmadigi icin 2 adet kuru sogan koydum) dogranip kizdirilan zeytinyaginda kavrulur. Enginarlar da iri dogranip katilarak biraz kavrulur. Ustune cikacak kadar sicak su eklenip 20 dk kadar kisik ateste pisirilir. (Ben tuzunu da suyla birlikte ekliyorum.) Sonra ustune 1 paket makarnayi ekleyip bu kez makarnalarin ustune cikacak kadar sicak su koyulur. Makarnalar suyunu cekince alti kapatilip ince dogranmis dereotu eklenir.
Bu tarifin asli Enginarli Pilav; tam enginarlarin pisme asamasina gelince evde pirinc kalmadigini fark edince Enginarli Makarna dogmus oldu. Neye niyet, neye kismet. Tarifi bile veriliyor bugun...

3 yorum:

maviokyanus dedi ki...

Shrek ' in ailesiyle tanisman onunlan iliskin acisindan önemli bir asama.Hayat arkadasini ve ailesini hayatin akisi icinde
birlikte görme istegi.Seni cok takdir ediyorum.Her sey yolunda gider her ikinizde huzurlu olursunuz umarim...Sevgiler.

renkler dedi ki...

Sevgili Dory,

Bloğunu uzun zamandır takip ediyorum, hayatının zor olduğunu biliyorum ama buna rağmen olağanüstü bir güç ile ayakta kalabiliyorsun. Bu da bana kötü durumlarda umut veriyor.

Enginarlı makarnanı görünce dünkü Avrupa Yakası dizisi aklıma geldi. Orada da anne yaptıkları yemekler kaybolunca uydurma diye tabir ettiği bir takım yemekler bulup yapmak zorunda kalıyordu ki biri enginarlı makarnaydı. Yalnız bu senin yaptığın hiç uydurma değil, oldukça sağlıklı ve lezzetli görünen bir yemek olmuş. Eline sağlık...

Sevgili oğlun ve Shrek ile renkli bir yaşam diliyorum:-)

celerone dedi ki...

Ben votkalı penneyi çokk merak ettim. Yapmasan da, tarifini yazarsın belki. Hani havalı yemekler vardır ya insanın karnesinde A duran. Öyle bir adı var.

Selamlar,