31.7.06

Son Marifetlerimiz

Kendimi şartlamak istemiyorum ama bir süre pek kendimde olacağımı sanmıyorum. Nemo'dan ayrılmadan önce, hala keyfim yerindeyken marifetlerimizi göstereyim dedim.


Son marifetimiz Tijen'in Mutfakta Zen kitabından Limonlu Sorbe, ama Nemo sevmezse diye korkup zencefil ve limon kabuğu rendesi koymadım. Hep beraber bayıla bayıla yedik. Sorbe yapmanın bu kadar kolay olduğunu bilmediğim yıllara hayıflanıyorum..


Bu da Nemo'nun planladığı şehir. Sadece sağ alt köşedeki yolları ben boyadım. Tüm fikirler Nemo'ya aittir. Lunaparka giden yolun kenarındaki çiçeklere dikkat çekmek istiyorum. Juli (ablamın kızının blog adı) geçen ay İş Kulelerde çalışmaya başladı; ben de geçerken "bak, Juli de artık burada çalışıyor" demiştim. Nemo bir tepki vermediydi ama aklına yazmış demek ki..


Geçen hafta Juli ile Sash Pazar sabah kahvaltısına geleceğini söyleyince ilk aklıma gelen Portakal Ağacı'na bakmak oldu. Oradaki tariflerin çoğunluğunun beni aştığını itiraf etmeliyim. Neyse ki kuş yuvası böreği ve french toast imdada yetişti. Kuş yuvası böreğinin şeklini vermekte biraz zorlandım, ama sonuçta becerebildiğim onaylandı. Nemo pek çok çocuk gibi yeni lezzetlere direniyor. Onu cezbetme umuduyla börekleri sosisli yaptım; o peynir sevmiyor diye yarısına kaşar peyniri rendesi koymadım; sosis-yeşil biber karışımının altlarına bir kaşık ketçapla bir kaşık domates salçasını az zeytinyağıyla karıştırıp paylaştırdım... Hiçbiri işe yaramadı. Nemo Nesquick'in kahvaltı gevreğini tercih etti. French toast aslında Shrek'in çok yaptığı bir tariftir. Ben tabii yine Nemo yesin diye karabiber serpmedim. Benimkilerle Hatice'ninkilerin görüntüsü de pek benzemiyor ama evde taze ekmek olmadığını kimse fark etmedi:)

6 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Dory, Nemo dan ayrılacak olman beni cok uzuyor inan:( İnşallah yakın zamanda yine uzun uzun birlikte olun. Saglıkla kalın..
Yine de direncini kaybetme emi..

Figen

tontontombo dedi ki...

Sevgili Dory, inşallah Mamut aptal inadından vazgeçer de Nemocukla hep beraber kalırsınız , sevgilerimle..

Başak dedi ki...

Ya verme yavrunu .Velayeti sende ama nasıl olur da alır ?Bir caresi yok mu?Beni mazur gor .Her gun sayfani takip ediyorum.Ve kendi kendime uzuluyorum iste :( Ve o mamuta sinir oluyorum.

Unknown dedi ki...

Şimdiden Allah sabır versin Doory sana. Mamuta verdiğin günü değilde geleceği günü hesaplasak
seninle burda şafak sayıcam

maviokyanus dedi ki...

O ne yaparsa yapsin sen oglunu
bu arada görmekten vazgecme okuldakiler sana ne derse desin vazgecme.Oglus senin oglusun,hasreti ceken onlar degil.Onlar icin söylemesi kolay...Don't give up!...

maviokyanus dedi ki...

Bu arada okullar tatil onu simdi hatirladim.Allah yardimcin olsun.Senin icin ve oglun icin bende dua ediyorum.