17.7.06

Dondurmalı Şipşak Pasta

Gecenin 12'sinde oğlunuz "anne, hadi dondurmalı pasta yapalım" derse ve siz tatil eğlencesini bozmaya kıyamıyorsanız, bu tarifi uygulayabilirsiniz:)
Öncelikle pastabandan kasenin dibi ve üstü büyüklüğünde iki daire kesilir. Kasenin dibine koyulan daire meyva suyuyla ıslatılır. Üstüne vanilyalı ve kakaolu dondurma ile ufalanmış beze konur; diğer kek parçası kapatılır. O da sütle ıslatılır. 10 dk kadar buzlukta bekletilir. Ters çıkartılıp üstü kakaolu sosla süslenir.
O arada bu durumu fırsat bilen oğlunuz dondurmalı pastayı yerken seyredecek bir filmi başlatırsa ve sonra da yarım bırakamayacağını, film bittikten sonra yatacağını söylerse karışmam.
Evet, şımartıyorum...
Özellikle bir hafta önce artık işe başladığımdan beri gözlerim kan çanağı. Gece onunla 1.30'a kadar oturup sonra 7'de kalkıp işe gidiyorum; paşa 11'e kadar uyuyor. Artık anneanne ile oynamayı pek eğlenceli bulmadığı için daha çok film seyrederek geçiriyor gününü. Ben 6'da eve geldiğimde de başlıyoruz oyuna. İtiraf etmeliyim ki ben "yapmayı" seviyorum, yaptıklarımızı "savaştırmayı" değil, ama Nemo'nun gönlü olsun diye kendimi zorluyorum, sonra benim bu tip oyunları beceremediğimi o da görüp oyun değiştiriyor. Zaten göz açıp kapayana kadar geçiyor zaman, gün bitiveriyor.
Aklımdan kovmaya çalışıyorum ama iki hafta kaldı...

4 yorum:

maviokyanus dedi ki...

shrek'i de tamamen ihmal etmiyorsundur umarim, ayriliklarla sevdaya dahilmis ve ayrilanlarda
hala sevgili(gercek sevgili olan ve kalanlar tabii ki)...

Oglusunla her gün belli bir saatte ayrida olsaniz randevulasip , birbirinizi sadece düsünüp ne yaptiginizi sadece ikinizin bildigi anlar ayirabilirsiniz, mesela.Ogluna tamamen kavusacagin günler cok yakinda olsun,insallah.
Tugba Altintop ta cocuklarina kavusabilirse bu ülkenin gelecegine duydugum umut dahada güclenecek.

KUGUU dedi ki...

DORY cok yaratici ve leziz gozukuyor yarattigin pasta:)) Bu arada elbette simartacaksin. Hakkidir, Hakkindir!
2 hafta kisa gozukse de gozune insallah sonrasinda tamamen seninlşe olacagi gunler de gecikmeden gelir.
Kuguboynu

dory dedi ki...

Sevgili Okyanus, Shrek üç haftadır yurtdışında bir eğitimdeydi, hergün skype'tan yazıştık, ama burada olsaydı herhalde ihmal ederdim. Nemo'dan uzak kaldığım bunca zamandan sonra iki dakikamı bile ayrı geçirmek istemiyorum doğrusu; işten eve geldiğimde öyle sevinçle karşılıyor ki beni, aynı sürekli benim yanımda kaldığı zamanlardaki gibi. Hep kalacak olsa, Shrek'le de yemeğe çıkar, sinemaya gider, arada iş seyahati bahanesiyle kaçamak yapardım tabii. Ne kadar severse sevsin, iyi anlaşırsa anlaşsın, çocuklu ve psikopat eski eşli bir kadınla aile kurmak istemediğine göre... Depresyonda ve sürekli yanında bir sevgili yerine, özleyen/özleten bir sevgiliyi tercih edebilir hatta. Bakalım zaman ne gösterecek..

maviokyanus dedi ki...

Sevgili Dory,

Oglusunun hizliligi ve zekasi ve olgunlugu icimi adeta günesle dolduruyor.Boyle bir ogul sanirim annesinin genlerini, doganin bir mucizesi olarak tasiyor.Hayat yelpazeni zengin tutarak devam.Shrek su anda sorunlarin büyüklüğü karsisinda kacisi tercih ediyor.Belki göze alamiyor.Ama seni sevdiginden eminim.Zaten bir cocugun var , birak her seyi zamana ...Zaten kendi hayatinla ilgili sorumluluklarin o kadar cok ki, aslinda sana bunlar icin zaman ve sans tanimis oluyor.Su anda evlenme teklifi alsan ona evet desen, iki ayagin bir papuca girecek ve yanlis bir zamanda baslamanin istenmeyen sikintilariyla yüzleseceksin.Zamanla oglun 10 yil sonra Üniversite hayati ve meslek edinme , derken daha bagimsiz ve yinede senin olacak.Bence yapilabilecek herseyi zaten basariyorsun.Umutla saril; hersey olumsuz gibi görünsede de, sabirla devam et hayatina.Para hersey degil ama güvence ve bazen güzel amaclara hizmet edebiliyor.

Ben yasadiklarimdan biliyorum cogu insan bu sorunlari hic dinlemeye
dahi katlanamayacak durumda.Teselli etmege calismiyorum, once kendi ruh ve vücut saglıgın, bu gercekle ic ice gecen isin.Shrek bu hayatinin
tadini paylasan ve artıran.Yüregin ve mantigin zamanla sana konusacaktir.Belkide konusuyordur..:))

Ben cok sevmeme ragmen ,dürüst olmadigina kanaat getirerek ayrildim sevdigim insandan.Pisman degilim.Yanlis kisi olduguna emin oldum.Simdi gelecege bakiyorum.(Anlatirken ve yazarken kolay oluyor,tabiiki yasamasi sancili oldu.Sürekli bir iste, yogun calısan biri icin,yonetici isen üstüne üstlük kimseyle paylasmaman dogru oluyor.Kimsede anlamiyor dogrusu.) Artik hic umursamıyorum.Iliski sosyal olarak ve iki kisi arasinda ve her iki kisininde emegi ile sürüyor.

Sen tek basına iken bile dünyaya güzellik katıyorsun...Daha ne olsun..!

Olay uzadı, ben dagıldım,

Sevgiyle kal...kactim.