6.7.06

40 Yaş Kahvaltısı

Annem dün köşedeki markette light beyaz peynir bulamayınca lor peyniri alıp gelmiş. Sabah kahvaltısı için lor peyniri ile ne yapabilirim diye düşünürken yemek kitaplarıma bir göz attım, ilk gördüğüm de Tijen İnaltong'un Mutfakta Zen kitabında Ege Usulü Biberli Çökelek tarifi oldu. Evdeki malzemeye ve sadece benim yiyecek oluşuma göre biraz değiştirmek zorunda kaldım, çünkü Nemo kahvaltı olarak kahvaltılık gevrek çeşitlerinden istedi, annem de daha erken kalktığı için çoktan kahvaltı etmiş.
1 çarliston biber, yarım közlemelik kırmızı biber (diğer yarısı hazırlık sırasında yenir), 2 sap taze soğan küçük doğranır, sarmısaklı zeytinyağında kavrulur. Benim gibi kilo probleminiz varsa, az yağ kullanıp, yanmasınlar diye gerektiğinde bir avuç su atıverilir. Tarifte içine sarmısak da doğranıyordu ama sarmısaklı zeytinyağ kullanmakla yetinilir. Tarifte çökelek de tavaya atılıyor ama üşenilir ve pişen biberler bir çukur tabakta göz kararı (herhalde 50 gr kadar) lor peynirle karıştırılır. Tarifte yok ama içine bir domates ve salatalık doğranır. Tarifte dereotu olmasına rağmen evde maydanoz bulunup içine biraz kıyılır. Tarifte de söylendiği gibi üstüne bir tutam çörekotu serpilir. Biraz tuz, tamam...
İştahla yemeye başladıktan az sonra "ah, ben bunu niye bloguma koymuyorum ki, çok lezzetli olmuş" denilir ve bir koşu fotoğraf makinesi alınıp gelinir.Adı niye 40 Yaş Kahvaltısı diyecek olursanız, çünkü ben sırf kendim için oturup tek kişilik bir yiyecek hazırlamaya ancak 40 yaşımda üşenmemeye başladım da ondan...

5 yorum:

allevk dedi ki...

tek kelimeyle süper. Ben de özellikle yaz sabahlarında tercih ederim bunu. Ama ben sarımsak koymuyordum ,bir de sarımsaklı deneyeceğim.Ve hatta, söylemeden edemedim, bu çok da iyi rakı ezesi oluyormuş, ben pek rakı sevmem ama sevenler söyledi.

Başak dedi ki...

Super gozukuyor vallahi.Tam benim sevdigim gibi.Her gun sayfanizi acip yeni bir sey var mi diye baktigimda.Ay olsa da yesem diyorum.Sevgiler:)Nemo'yu da Allah bir daha yaninizdan ayirmasin!

KUGUU dedi ki...

Dory salonu ne yaptin bu arada nasil yerlestirdin , bize bir resmini gostersene:)) Nemomuzu operim.

dory dedi ki...

kugu, salon şimdilik pek göstermelik değil, çok eksiklerim var, tavanda lamba, yerde halı, ortada sehpa bile yok. (Halı yerine Twister oyununu serdik, her akşam düğüm olup gülmekten ölüyoruz.) Hem Nemo'lu sınırlı günlerimi çarşı pazar gezerek geçirmek istemiyorum, hem de lego almaktan iflas ettim. Ama yerleşim şimdilik 2.plandaki gibi, daha sonra biraz da 1.plana çevirip deneyeceğim. Kağıt üstünde ilginç olan 3 ve 4 pratikte hiç olmadı.

Adsız dedi ki...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Bentley be conference diana & wendy maternity clothes hong kong Nissan sentra body kit Xxx mature vintage hairy Long term side effects of fluoxetine effects of modafinil toyota parts