8.3.06

Benim Kitaplarım

Burcu harika bir pas verdi bana, en sevdiğim 10 kitabı sordu:)
Malum evimden, kitaplığımdan uzaktayım, kopya çekemiyorum. Aslında iyi de oluyor, çünkü beni en çok etkileyen, en çok iz bırakan kitaplar geliyor aklıma. İşin tuhafı tümü de 7-20 yaşları arasında okuduğum kitaplar. Gerçi çok tuhaf değil, çünkü o yıllarda tam bir kitap kurduydum, sonraları çok yavaşladım. Gelelim ilk 10'a...

Küçük Kadınlar / Louisa Alcott - Hangi değerlerin peşinde koşacağımızı ilk kahramanımız belirlemez mi sizce de? İlkokul 3. sınıfı bitirdiğim yaz tatile giderken ders kitaplarımı çalışayım diye annem yanıma sadece tek bir roman almama izin vermişti, ben de Küçük Kadınlar'ı tam 7 kez okuduydum.

2 Senelik Mektep Tatili / Jules Verne - Mecbur kalarak bile olsa, sınırlı bir süreliğine, sonra geri dönmek üzere, bambaşka bir hayatın hayalini o zamanlardan kurmaya başlamıştım. Başka diyarlara yerleşecek, yeni işlere atılacak cesareti bulamayacağım belliymiş.

Bir Genç Kızın Anıları / Simone de Beauvoir - Feminist ruhumun temelleri ortaya çıkıyor... İnsanın 9 yaş büyük ablası olunca onun kitaplarını okuya okuya böyle erken büyüyor işte.

Step Kurdu / Hermann Hesse - Yalnız ve güçlü kahramanlara merakım ortaya çıktı.

Homo Faber / Max Frisch - Ders niyetine okuyup sınıfta didik didik incelediğimiz kitaplardan biri daha. Ama yüzeydeki hikayenin altına bakmak, derinlerine inmek de ancak böyle öğreniliyor.

Yalnızlık Paylaşılmaz / ÖzdemirAsaf - Nazım Hikmet, Orhan Veli, Cahit Sıtkı Tarancı ve Ataol Behramoğlu alınmaz herhalde...

Her Gece Bodrum / Selim İleri - Ve izleyen tüm romanları aslında...

Tutunamayanlar / Oğuz Atay - Yok yok, belliymiş benim mutlu bir aile kuramayacağım.

Bir Deli Ağaç / Pınar Kür - İşte, bir örnek daha...

Körleşme / Elias Canetti - Düşünce körlüğü ve farklı bir gerçeklik üzerine düşündüren bir anti-kahraman daha...

Fark ettim de bende iz bırakan tüm kitaplar yalnızlık kokuyor.

Hadi, özel davet, ebeleme beklemeyin, bu satırları okuyan herkes anlatsın en sevdiği, en etkilendiği 10 kitabını. Hadi İncir Çekirdeği, hadi Gün, siz de yazın:)

4 yorum:

Deniz dedi ki...

Dory, Kucuk kadinlar dedin, kalbimden vurdun beni. Hangisiydin sen? Ben iyilik timsali Beth'e sinir olurdum, Meg'i severdim ama esas kahramanim Jo'ydu tabii. Iyi zevceler ve kucuk erkekleri de okudum ama hicbiri ilk kadar guzel degildi bence.

Doruk dedi ki...

Oğuz Atay ve Hermann Hesse benim de listemde olmalıydı. İkinci bir liste daha mı oluştursam acaba:)

dory dedi ki...

elbette Joe'ydum:)) Güzel ve zarif Meg'e de özenirdim ama biraz asi, biraz idealist ruhuyla Joe'nun etkisi bambaşkaydı.

dory dedi ki...

burcu, bu "top 10" işi kitaplar söz konusu olunca hakikaten çok zor, ister istemez bir şeyleri unutuyor insan. benim de aklıma sonradan hep çok sevdiğim, listeye alamadığıma hayıflandığım çocuk kitapları geldi nedense..
bir de top 10 şarkıyı seçmek korkunç zor olurdu herhalde!