20.12.05

Karalahana Corbasi


Çorba akşamlarına bugün başladım. Yeni beslenme şekli fena gitmiyor, ama bunun bir diyet olduğu kesinlikle söylenemez. Galiba enerji miktarı öyle birdenbire düşürülemiyor, vücut eksikliği bir şekilde gidermenin yolunu buluyor. Sabah bir kepekli tost, öğlen hindi şiş ve salata yedim, fırında elmayı bile red ettim; akşam yemeği çorba ve bir dilim ekmekten ibaret olunca evin içinde "ne yesem, ne yesem?" diye dolanmaya başladım. Neyse, ben en iyisi çorbanın tarifini vereyim.

Malzemesi :
1/2 bardak kuru fasulye, bir gün önceden ıslatılmış
1 demet karalahana, ince dogranmis
2 dilim balkabağı, küp küp dogranmis
1 bardak tavuk suyu
7 bardak su
tuz, karabiber

Yapilisi :
Tüm malzeme düdüklü tencereye konur. Buhar ventili cikip alti kisildiktan sonra 15 dk pisirilir. Alti kapanip basincin düsmesi beklenerek kapagi acildiktan sonra misir unu ayri bir kaseye alinan bir kepce corbanin icinde eritilir, corbaya katilir, bir tasim kaynatilir. Blender ile taneleri parcalayabilirsiniz, tercih sizin.

6 yorum:

Ilgaz Gürses dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Bir sorum olacak ama, balkabağının (tatlısı hariç) pişince nasıl bir tadı oluyor? Bir de pişince dağılmıyor mu çorbada?

dory dedi ki...

Teşekkürler.. Balkabağını ben yemeklerde çok seviyorum, çok hafif tatlımsı bir tadı var ama havuçtan daha fazla değil. Karabiber, kimyon gibi baharatlar çok yakışıyor. Mercimek, nohut gibi yemeklerin için de küp küp kesip koyuyorum bazen. Çorbada dağılmamıştı, üstelik blenderla parçalamaya çalışmama rağmen balkabağı küpleri kaçıp sağ kalmayı başarmışlardı.

Doruk dedi ki...

Çok güzel ve sağlıklı bir tarif bu ama beni de öğün olarak kesmez doğrusu. üzerine hakikatli bir şeyler yemek isterim:)

ZeYNeP dedi ki...

Corbani bu haftaki yemek listemize koyacagim, cok hos bir corba.
Ellerine saglik.

Zeynep

3yedi75 dedi ki...

çok severim..
şu an evde sarı mercimek var, bir kalkıp yapabilsem, yok halim, sıcak suya talim.

Adsız dedi ki...

ABD, Iowa Şehrinde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim ve hastane idaresi tarafından internete nasıl işler yaptığımızı ve insan organlarının alımı ve satımı için bir yıl daha başladım. böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postayla bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımıza iyi miktarda para telafi ediyoruz ve biz organlarda Cerrahi uzmanıyız ve bir bağışçı olarak risk yok. o.
Ve bu bizim e-postamız:
iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca, whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bize ulaşabilirsiniz.