7.9.05

Fransiz Kadinlar Nicin Kilo Almaz?

Son bir senede 12 kilo alarak kendi rekorumu kirdigimdan olsa gerek, bu sorunun cevabini ogrenmek icin Mireille Guiliano'nun yazdigi ve Remzi Kitabevi'nin yayinladigi bu kitabi gecen haftasonu okudum. Isin sirri "keyif icin" yemekte. Hos ben de zaten oyle yapiyordum, veya oyle yaptigimi zannediyordum. Ama bir farkla, ben hayattan alamadigim butun keyifleri yemekle telafi etmeye calisiyordum sanirim. Neyse, bu huzunlu bir hikaye... Ben burada Fransiz Kadinlarin Nicin Kilo Almadigi hakkinda okuduklarimdan nelerin aklimda kaldigini anlatmak istiyorum.
Herseyden once, rejim yapma, kalori sayma gibi psikozlara girmiyorlar; rejimden, zayiflamaktan konusmuyorlar; guzel yemekler hakkinda bol bol konusup keyifle yiyecek alisverisi yapiyorlar; oglen veya aksam yemeklerinden birini ana yemek secip uc kap yemek yapiyorlar, digerini corba-salata gibi hafif seylerle geciyorlar; kahvaltiyi atlamiyorlar, ama abartmiyorlar da; ozenli sofralar kuruyorlar; mumkukse sevdikleri biriyle sohbet ederek yiyorlar; kendilerine keyif alacak baska seyler buluyorlar.
Benim gibi hayati boyunca kilo alip vermis bir kadinin bilmedigi bir gizli formul yok yani...
Yine de Mireille'e, bunlari hatirlattigi icin tesekkur ediyorum. Kitabi okudugumdan beri, zihnimde olusan modeli izliyorum. Kendi kendime, "Fransiz kadini bu durumda ne yapardi?" diye sorup icimdeki sesi dinliyorum. NLP de bu mantiga gore calismiyor mu zaten... Bir dolu kurallar, formuller olusturacaginiza bir modeli ornek aliyorsunuz. Artik TV karsisinda, sehpa ustunde atistirmak yok. Kimseye caktirmadan agzima bir sey ativermek yok. Kendime bir romlu kahve yapip, her yurtdisina gittigimde bir dolu alip getirdigim elisi dergilerinden birkacini kucagima alip keyif yapmak var. Yemek bloglarindan tarif bakip yeni seyler denemek, yapmayi kararlastirdigim tarif icin alisveris listesi hazirlayip markete gitmek, sevgilimin kucucuk mutfaginda bunlari hazirlayip begenecek mi diye gozunun icine bakmak var. Bu yeni dunya duzeninde yapmaya niyetlenip Turkce sitelerde bulamayip ingilizce veya almanca sitelerde bularak uyguladigim tarifleri de buraya kaydedecegim. Belki birileri de burada okuyup denemek ister. Ben ayni yemegi ikinci defa pek yapmam ama bazen gerekiyor, kendime de yemek tarifleri defteri yapmis olurum.

Hiç yorum yok: