9.9.05

Elmali Cabuk Tatli


Dunku gibi sinirli oldugumda kendimi cok kalorili bir seylerle yatistirmayayim diye evde tatli niyetine sadece meyva bulunduruyorum. Ama dun oyle kotu bir gundu ki, usenmedim, aksamin saat 9'unda, her mutfakta bulundugu gibi benimkinde de bulunan un-sut-yumurta-seker dortlusunden "iyi hissettiren" bir tatli çikardim ortaya. Evdeki elmalari da isin icine katinca Elma Ye etkinligine de katilmis oldum kendimce.

Malzemesi:


  • 2 elma
  • 2 yumurta
  • 2 corba kasigi toz seker
  • 1/2 su bardagi sut
  • 1/2 su bardagi un
  • 3 corba kasigi krema
  • 2 corba kasigi kuru uzum
  • 2 corba kasigi likor
  • 1 corba kasigi tereyag
  • yarim limon suyu
Yapilisi:

Kuru uzumleri likorle birlikte kucuk bir kaseye koyun. Yumurtalarin beyazlariyla sarilarini ayirin. Yumurta sarilari, seker, sut, un ve kremayi mikser ile cirpip yarim saat bekletin. Elmalari soyup ince dilimleyip, kararmasin diye limon suyuna bulayin. Baska bir kapta yumurta beyazlarini kar haline gelinceye kadar cirpin. Genis ve derin bir tavada tereyagini eritip elmalari yumusayincaya kadar pisirin. Kar halindeki yumurta beyazlarini diger karisima katip tahta kasikla soyle bir karistirin ve elmalarin ustune dokun, kuru uzumleri ustune serpin. Alt tarafi pistikten sonra tahta bir spatula ile parcalayarak ters cevirin. Her tarafi hafif kizardiginda tabaklara paylastirin, ustlerine pudra sekeri serpin ve sicakken yiyin. Isteyen tarcin da koyabilir. Sutlu karisima vanilya da eklenebilirdi, ama evde kalmadigi icin ben koymadim. Bu olculerle hazirlaninca 4 kucuk porsiyon cikiyor, ama ben iki koca tabak yedigim icin geriye pek bir sey kalmadi ve sevgilim goz doyuran bir goruntu saglayabilmek icin ustune vanilyali dondurma koyarak yemeyi tercih etti.

Hiç yorum yok: