11.3.09

Doğumgünü aslında 5 Mart'taydı ama Cumartesi günü kutladık. Doğumgünü hediyesi olarak istediği legoyu ancak eBay'den buldum ve açık artırma bittiğinde bir önceki Cumartesi gecesiydi; dolayısıyla yetişmedi. Ama sorun etmedi Nemo, iki hafta sonra geldiğimde oynarım dedi. Artık sırf benzer yaşlarda diye tanımadığı çocukları davet ederek parti yapma yaşı geçti. O yüzden biz bize kutladık. Annem, yeğenim ve kocası da geldi. Süzmebal Cumartesi öğlen geldi, Nemo Cuma akşamından itibaren 'ne zaman gelecek' diye sormaya başlamıştı zaten.
Ben Cumartesi sabahından pasta yapmaya giriştim. Ara kreması ve üstü için renkli kremaları iki gün önceden yapmıştım zaten. Bonibonlu kakaolu kurabiye de yapıp buzluğa atmıştım ama pişerken yanıverdiler. Geçen hafta Shrek'in annesine Pazar kahvaltısına gideceğiz diye yaptığım, ama üstü çöktüğü için götürmediğim ekmeği küçük kareler halinde kesip buzluğa kaldırdıydım. Onları da üstlerine sosis-kaşar rendesi-yumurta karışımı koyup fırınladım. Yine geçen haftasonu İsveç köftesi yapıp buzluğa kaldırdıydım; onları da fırında iyice kızarttım. Muffin kalıplarında fırında mücver de yapınca gördüğüm en sağlıklı çocuk doğumgünü partisi menüsü oldu.
Akşam film seansından sonra dördümüz Pictionary oynadık. Nemo 'gitmek istemiyorum' diye ağladı. Yatırırken biraz ben de yanına yattım, avutmaya çalıştım, biraz birlikte hayal kurduk.
Sabah yola düştük yine. Gerisini biliyorsunuz.
Salı günü duruşma vardı. Bandırma'ya giden talimatla alınan şahit ifadesi dosyaya gelmiş; meğer Tatlısu'daki evsahibiymiş; babası ile babaannesi çocuğa iyi bakar, ben anneyi tanımam, bildiklerim duyumdan ibaret anlamında birşeyler söylemiş. Diğer şahit ise oraya kadar gelip dilekçe vermiş, şahitlik yapmak istemiyorum diye, ama Mammut'un avukatı ısrar etti, bizim için çok önemli bir şahit, polis zoruyla getirilsin dedi, hakim de kabul etti.
Ayrıca Şubat'ta bu kez de onlar velayet talebiyle dava açmışlar; hakim de iki davayı birleştirmiş. Bir de çocuğu dinlemek istiyorum dedi. Nerede ve ne zaman dinleneceğine bir sonraki duruşmada karar verecekmiş. O da 7 Mayıs'ta. O arada biz de açılan yeni davaya ve birleştirmesine cevabımızı yazılı verirmişiz. Yani Nemo'nun korktuğu başına geliyor; onun fikrini soracaklar. 'Ya babam öğrenirse', 'ben seninle kalmak istersem babamı hapse atacaklarmış', 'yok yok, ben seninle kalmak istediğimi söyleyeceğim' deyip duruyordu. Sömestre tatilinde atlı spor kulübünde öğle yemeği yerken binicilik hocası ablaya bütün hayat hikayesini bir çırpıda anlatıp 'sence annemmle kalmayı mı, yoksa babamla kalmayı mı seçmeliyim' diye sormuş. Onun da kafası karışık anlaşılan. Görüğüm zaman Nemo'ya da söyleyeceğim, 'gerçekten ne istiyorsan onu söyle, eğer babanın tepkisinden korkarak orada kalmak istediğini söylersen benim elimden bir şey gelmez artık; benimle kalmak istiyorsan bunu söylemelisin" diyeceğim. Ne ağır bir yük değil mi?

6 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Çok ağır Dory'cim çokkk...Nemo'nun kırık kalbindeki sızı , babasını ömür boyu yakacak...Siz mutlu olacaksınız Dory,inanıyorum ben...

Nice yaşlara Nemo'ya,mutlu ve sağlıklı olarak...

enne dedi ki...

Bir çocuk için zor bir karar. Diğer yandan, bence seninle kalmayı hakediyor. İnşallah bu şekilde sonuçlanır her şey.

Benim Hayatim dedi ki...

Baba korkusunu çok iyi biliyorum. O'na herşeyi defalarca anlatmalısın. Yoksa inan hiç beklemediğin şeyleri söyleyebilir. O daha çok küçük sürekli babasının yanın da çok kolay baskı altına alınabilir. Aman dikkat! Sonra ikiniz de çok üzülürsünüz.

Mutlulukla,Birlikte geçireceğiniz Nice Yeni Yaşlara!

Adsız dedi ki...

Nemo'ya babasının yanında kalmayı seçmezse babasının hapise gitmeyeceğini mutlaka belirt Dory, yoksa 'Benim Hayatim'in dediği gibi Nemo korkudan farklı şeyler söyleyebilir.
En kısa sürede senin oğluna kavuşmanı içtenlikle diliyorum.
Emel

Adsız dedi ki...

Peki doğru düzgün bir pedogogla görüşme yaptırılarak görüş sorulamaz mı? Belki o zaman bu korku mahkeme kayıtlarına geçer de hakim daha sağlıklı bir bakış açısı geliştirebilir diye düşünüyorum...

Anlaşılan Nemo babası tarafından baskı altında. Lütfen sizde bir şeyler yapın. Sonrasında hepinizin üzülmesi mümkün:(

Allah yardımcınız olsun.

fatma

Alphecca dedi ki...

Nemo için zor durum :(

Sanırım bu konuda en doğru kararı kendisi verecek !

Belki yaş olarak henüz küçük olabilir ama hayat aldığımız kararlardan ibaret...

Umarım kendi başına, özgürce, kafasından ve gönlünden geçenleri toparlama, düşünme fırsatı olur...

Tercihler bazen zor olabiliyor ama insan gönlünden geçeni tercih edince o zorluklara katlanamak kolay olur gibi geliyor bana..

Aslında şu anda ikinizin isteklerininde bir önemi yok, önemli olan Nemo' nun ne istediği, hayatını nasıl yaşamak istediği...

Biliyor musun ?

Ben onun en doğru kararı vereceğine inanıyorum :)