24.8.08

Yaz Yorgunu

Nasıl bir yorgunluk bu anlamadım. Cuma gecesi 00.30 gibi yattık; sabah bir uyandım ama yeniden daldım ve esas o son bölümde dinlendiğimi hissettim. Zannediyorum ki ilk uyandığımda haftaiçi 7'de uyanmaya alışık iç saatim uyandırdı, ikinci parti uykudan sonra saat 10 filan oldu. Panjurlar da kapalı, ne kadar zamandır havanın aydınlık olduğunu sezme şansım da yok. Shrek sonunda kalktı, ben neredeyse tekrar uyuyacağım. İçerden seslendi, "saat kaç biliyor musun? 1!!". Bende bir kalkacağım da ne olacak hissi var zaten bir süredir...
Öğleden sonra biraz banyo dolabı yerleştirme, biraz kitap okuma, kitap okurken biraz daha kestirme şeklinde geçti. Akşam Shrek bir arkadaşımızı hatır sormaya aradı, o da hadi yemeğe gelin deyince atlayıp gittik. O kadar uyuyunca gece yatmamız bu kez 2.30'u buldu. Neyse ki Pazar sabahı 10 gibi kalktık da bütün gün uykuda geçmedi. Geçen gittiğimizde aldığımız bir şeyi geri vermek için Ikea'ya gittik ve birkaç ıvır zıvır alıp eve döndük. Neredeyse yine uyuyacaktık ki bir film seyretmeye başladık da uyanık kalabildik.
Tatile ihtiyacım var. Beynimi boşaltmaya, uyanmaktan zevk almaya, bir şeyleri istemeye, mesela "hadi denize girelim" filan demeye ihtiyacım var. Kalacağımız yer hemen deniz kıyısında olsun, kahvaltıdan önce bir yüzüp çıkıverebilelim, denizi tertemiz, pırıl pırıl olsun, su ne çok soğuk, ne sıcak olsun, öyle çok katlı otel, tatil köyü filan değil, küçük bir motel, hatta pansiyon olsun. Adında "beach" geçmesin, kahvaltısı güzel olsun, "ben ekmek, reçel yemiyorum, bana omlet yapar mısınız?" diyebileceğim bir ortam olsun, ama odalarında klima da olsun. Önünde küçük bir kumsalı veya taşlığı, üstünde tahta şezlongları, saz şemsiyeleri olsun.
Datça'da veya yakınlarında böyle bir yer var mıdır acaba? Shrek'in Ege-Akdeniz kıyılarında görmediği bir orası kalmış; ben çook yıllar önce gördüydüm ama hatırlamıyorum bile. Selimiye tarafını tavsiye edenler oldu ama fotoğraflarına bakınca deniz öyle akvaryum gibi değil sanki. Eminim güzeldir ama ne de olsa Datça'ya kıyasla içerde kalıyor, daha kapalı bir koy...
Eylül'ün ilk veya ikinci haftasında 9-10 günlüğüne gidelim diyoruz. Dönüşte belki yolu bölmek için Ayvalık'ta 2-3 gün kalırız.
Tavsiyesi olan varsa sevinirim...

Adsız dedi ki...

Ciralida Villa Monteyi tavsiye edebilirim.www.villamonte.com dan bakabilirsiniz.Sessiz sakin guzel yemekler ,cam gibi bir deniz sahipleri cok tatli.Sadece denize birazcik yurumek gerekiyor.

datçayı bilmiyorum ama bodrum ortakent-yahşi'de kumsalda sıralanmış istediğiniz tarza yakın pek çok otel ve pansiyon var.denizi mavi bayraklı ne cok serin ne cok sıcak.STS, eylül resort gibi otelleri internetten araştırabilirsiniz
iyi tatiller -seval

Abes ile İştigal dedi ki...

Selimiye muhteşem bir yer, hiç düşünmeden hemen gidin.

ömrüm boyunca yüzdüğüm en güzel denizler arasın da zirvede :)

selimyegardenbeachclub da bungalovlarda kalabilirsin. :)

emre dedi ki...

Yukarda yazdığınız o misss gibi hayaller kullanıma açıkmıdır acaba bende hayal edebilirmiyim, umarım dinlenebileceğiniz iyi bir yer bulursunuz hayallerinizdeki gibi:)

Adsız dedi ki...

selimiyemi datca mı dersen hic dusunmeden datca derim.

selimiye'de ilk tatilimi 1994 senesinde yapmıstım. o zaman cidden bir koydu. şimdi denizi de bozulmus bence.

datcanın merkezi degil ama yakinlarindaki koylerde tam istedigin gibi bir yer bulabilirsiniz.

datcanın denizi de yemekleri de superdir.

Adsız dedi ki...

nasıl bir yer istediğini okuyunca
hemen gözümün önüne Datça Hayıt bükündeki Ortam panyon aklıma geldi.
Üstelik Eylül en güzel zamanı...
iyi tatiller-yelda

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba:) Ben de kesinlikle Çıralı derim. Sessiz, sakin bir yer. Denizi ve doğası çok güzel! Biz Kütle Pansiyon u tercih ediyoruz. Gerçekten bir aile ortamı var. Kahvaltıda ne isterseniz yapıyorlar:) Çıralı ya giderseniz sahilden yaklaşık 1 km. uzaklıktaki tarihi Olympos kentini gezebilir, Yanartaş a çıkabilir ve buz gibi suların eşliğinde Ulupınar'da balık keyfi yapabilirsiniz. Şimdiden iyi tatiller!

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Biz baska bir yerini seviyoruz Datca'nin, ama Yelda'nin dedigi yer, senin tam tarifini ettigin gibi...Bol deniz urunu de yiyebilirsin, diyetini bozmayacagina söz veriyorum...

dory dedi ki...

evet evet, biz datça hayıtköyüne gidiyoruz. tavsiyenizi okuduktan sonra biraz araştırdım; gördüğüm, okuduğum kadarıyla gerçekten de tam hayal ettiğim gibi:)
çıralı da çok güzel ama hayıtköyü bu hayalime daha bir cuk oturuyor sanki; artık o bir başka sefere.
ortakent de güzeldir ama canım bodrum çekmemiş:)
herkese çok çok teşekkürler!

Sndrfknella dedi ki...

Ben de (Datça'dan daha bu sabah dönmüş) bir Datça Aşığı olarak Datça'nın herhangi bir bükü olur aslında diyecektim. Hayıtbükü oldukça kalabalıktı geçen hafta. Ama sizin gitmeyi planladığınız tarihlerde daha sakin olacağını düşünüyorum. Gitmişken 1-2 koy ileriye de gidin de Palamutbükü'nün o nefis denizini de atlamış olmayın derim ;)