10.8.07

Patlıcan Paçası



Geçen hafta birdenbire kendimi diyet yaparken buldum; öğlen salata, akşam sebze, şirketteki bir kutlamadaki pastayı reddetme derken buzdolabını sebzelerle doldurdum, resimdeki patlıcan paçasını (tarife göre öyle deniyormuş) pişirdim... derken yurtdışından misafirlerim geldi; tabii akşam yemeğine çıkıldı. Çok abartmadım ama havadan çıkmama yetti, şimdi bir türlü giremiyorum. Sonra da iki akşam üstüste Süzmebal ve Shrek'le birlikte hamburger yedim. Aynı yemeği neşeyle paylaşmanın keyfini 1-2 kilo vermeye tercih ederim doğrusu. Ama diyet bir yana, benim patlıcan paçası gerçekten çok lezzetli oldu. Üstelik çok kolay. İmambayıldı seven herkesin seveceğine eminim, o yüzden açık tarif vereceğim.

Malzeme:

4-5 orta boy patlıcan

4 iri domates

4-5 diş sarmısak

3 çorba kaşığı elma sirkesi

2 çorba kaşığı toz şeker

tuz

1 çay bardağı su

Yapılışı:

Patlıcanları tamamen soyup limonla ovarak yayvan bir tencereye dizin. Domatesleri soyup rendeleyin. Sarmısakları ezin. Tüm malzemeyi patlıcanların üstüne dökün. Kapağını kapatıp kısık ateşte pişirin. Soğuduktan sonra servis yapın.

Evet, yanlış okumadınız veya yazmayı unutmuş değilim, içinde hiç yağ yok. İstenirse salata üstüne gezdirir gibi sonradan üstüne çok az zeytinyağı da konabilir, ama böyle de yeterince lezzetli.

Hayat bunun dışında her zamanki gibi akıyor. Akşamları tabletle çizim denemeleri yapıyorum. Süzmebal artık tedirgin değil, varlığıma alıştı, rahatladı. Shrek'le bir yerlere gidip birkaç gün tatil yapmak iyi gelirdi ama sanırım yapamayacağız. Bir avukata daha danıştım; velayet davasının daha 1-1,5 senesi var diyor. Haberler bu kadar.

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Dory affet! Neden Mutfakta Zen'in linklerinde yoktun bilmiyorum. Bugün kendimi affettiriyorum. Benzer bir patlıcan yemeğini geçenlerde Zeytinbağı'nda yedim. Nefisti. Eminim seninki de öyle olmuştur. Ellerine sağlık.

dory dedi ki...

Tijencigim, hiç önemli değil; zaten epeydir yemekle ilgili yazılar pek koymuyorum bloguma. Gelmene, yorum bırakmana çok sevindim. Bahsettigim saglikli sebze pişirme ruh haline girdigimde ilk baktigim yer senin kitapların oldu; blogda yazmadım ama senin tarifinle pazı salatası da yaptım, çok güzel oldu.

Adsız dedi ki...

Merhaba Dory.Pazar günü patlıcan paçası tarifini denedim,"acaba su koymadan mı pişirsem,suyu çok kalır mı"diye düşündüm ve ocağın altını normale getirerek pişirdim,fakat hiç suyu kalmadı çok güzel oldu.Masaya getirirken de zeytinyağı gezdirdim görüntüsü çok güzeldi,eşim de çok beğendi hatta "favori mezemiz bu olsun" dedi.
Bugün tekrar pişirdim ocağın altını bu kez iyice kıstım fakat çok sulu kaldı.Bundan sonra yaparken normal ateşte pişirmeye karar verdim ki sulu kalmasın diye.
Bu tarif için patlıcan sever olan eşim ve ben size çok teşekkür ediyoruz.
Sevgilerimle,
İzmir'den
Gül Göktuna

dory dedi ki...

Merhaba Gül, beğendiğinize çok sevindim, afiyet olsun. İzmir'de bulunan domateslerin nasıl güzel kokulu, nasıl sulu olduğunu hatırlıyorum da, kimbilir ne güzel olmuştur. İzmirli eniştem her gelişinde (otobüsle bile gelse) bizi bir hafta doyuracak sebze, özellikle de domates getirir.
Sevgiler.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Dory, eline sağlık!
Ben de bugün denedim, çok lezzetli oldu. En sade malzeme ile en iyi sonuç alınınca, daha hoş bir lezzet hissi oluyor.:)