23.10.05

Zencefilli Narli Topkek


Nar Ye etkinligi icin yabanci sitelerden birinde buldugum bu tarifi yapmak bugune kismetmis. Son haftalarda hem cok yogun, hem de aklim baska yerde oldugu icin pek mutfaga girmiyordum; dolayisiyla etkinlige katilamadim. Zaten herkesin oyle guzel ve degisik tarifleri vardi ki, benimki de eksik kaliversin. Tarifi hazirlarken en cok sevdigim kismi nar tanelerini ayiklamak oldu. Ustumu basimi da sicrayan nar suyu damlaciklariyla batirdim, sonunda kendime mutfak onlugu yapmak icin bekledigim bahaneyi de bulmus oldum.

Malzemesi:

  • 2 kap un
  • 2/3 kap seker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 cay kasigi tuz
  • 1 corba kasigi toz zencefil
  • 1 limon kabugu rendesi
  • 1 1/4 kap nar tanesi
  • 1 kap sut
  • 1 yumurta
  • 1/4 arimis ve sogumus tereyag

Yapilisi :

Alisilmis kek tariflerinin aksine, once tum kuru malzeme karistiriliyor, sonra nar taneleri, en son da sut, yumurta ve yag katiliyor. Mikserle karistirilip muffin kaliplarina paylastiriliyor ve 220 derecede isitilmis firinda pisiriliyor. Kucuk elektrikli firinima sigan kucuk 6'li muffin kabi hamurun hepsini almadigi icin kalanini strec filmle kapatip buzdolabina koydum. Ilk partinin pismesine yakin tekrar cikarttim ki sicak firina soguk soguk girmesinler. Sonucta 10 adet topkek cikti ortaya ve benim de pek hosuma gitti dogrusu, ama Gokhan zencefilden hic hoslanmiyormus meger. Hepsi bana kaldi...


2 yorum:

dory dedi ki...

Yok yok, üstüme alinmam. Desteğin için çok sağol. Belki hepimiz sivil toplum kuruluşlarında çalışmıyoruz, veya bağışlarımızla okul yaptıramıyoruz, ama o seçilen veya atanan "üst" makamları da içimize sindiremediğimiz açık. Hatamız vergimizi verip adalet ve güvenlik ummak...

Tijen dedi ki...

bence de geçmis olsun.
hep bir korkuyla yasatiyorlar bizi, ne korkunç bir ruh halidir bu.. istanbul'dan uzakta oldugum için seviniyorum bu yüzden, turist olarak gelecek olsam da yakinda..
*
topkekin çok güzel olmus, iyi ki yapmissin!
tijen